Skip to content Skip to footer

Obsługa techniczna

Aviator oferuje kompleksowe usługi w zakresie stałego utrzymania stanu technicznego statków powietrznych na wymaganym poziomie, w zakresie:

a) obsługi wstępnej
b) obsługi przedlotowej
c) obsługi startowej
d) obsługi polotowej

Obsługa wstępna

Obsługa wstępna jest podstawowym rodzajem obsługi przygotowującej statek powietrzny do lotów. Obsługa wstępna obejmuje:

  • przegląd statku powietrznego zgodnie z JZOT oraz wytycznymi wynikającymi z postawionego zadania na loty
  • przegląd dodatkowego wyposażenia podwieszanego
  • usunięcie wszystkich niesprawności i usterek
  • trening personelu latającego i technicznego
  • sprawdzenie stanu technicznego statków powietrznych i ich gotowości do lotów przez personel SIL od technika klucza wzwyż
  • przegląd i naprawę niezbędnych środków obsługi
  • wypełnienie dokumentacji pokładowej. .

Obsługa przedlotowa

Obsługę przedlotową wykonuje się bezpośrednio przed lotem w sposób określony lda każdego samolotu, zgodnie z planowaną specyfiką lotów. Obsługa taka obejmuje:

  • przegląd statku powietrznego zgodnie ze specyfikacją samolotu oraz zadaniem postawionym na loty
  • sprawdzenie zgodności przygotowanie statku powietrznego z wymogami planowanego lotu
  • wprowadzenie danych wyjściowych (programów) do systemów nawigacyjnych, itp
  • podwieszenie (zamontowanie) na statku powietrznym wyposażenia dodatkowego
  • sprawdzenie gotowości statków powietrznych do lotów zgodnie z postawionym zadaniem
  • wypełnienie dokumentacji pokładowej.

Obsługa startowa

Przed każdym startem samolotu, należy wykonać obsługę startową które w zależności od okoliczności mogą obejmować:

  • przegląd statku powietrznego zgodnie z wymogami JZOT oraz planowanego lotu
  • usunięcie niesprawności wykrytych w poprzednim locie oraz w czasie przeglądu
  • napełnienie instalacji paliwem, olejem, cieczami specjalnymi i gazami zgodnie z wymogami lotu
  • wprowadzenie danych do systemów nawigacyjnych
  • podwieszenie (zamontowanie) na statku powietrznym wyposażenia dodatkowego;
  • sprawdzenie gotowości statku powietrznego do lotu zgodnie z zadaniem;
  • wypełnienie dokumentacji pokładowej.

Obsługa polotowa

Obsługę polotową wykonuje się po ostatnim locie w danym dniu. Obsługa ta powinna obejmować:

  • przegląd statku powietrznego zgodnie z JZOT
  • usunięcie niesprawności wykrytych w poprzednim locie oraz w czasie przeglądu
  • napełnienie instalacji, podwieszenie (zamontowanie) wyposażenia dodatkowego
  • sprawdzenie wykonanej obsługi
  • wypełnienie dokumentacji pokładowej